Choose language

Asiakastarina

Tiima nopeuttaa Mirasysin työajan ja lomien raportointia

Solveon_hero_1980 x 1080 Solveon_hero_1980 x 1080

Mirasys on yksi maailman johtavia Video Management System (VMS) palvelujen toimittajia. Mirasysin avulla yli 70 000 asiakasta ympäri maailman saavat tietoa kameroista ja antureista. Helsingissä perustettu yritys toimii yli 40 maassa. Huippuluokan ohjelmistoyritys tarvitsi uuden työajanseurantajärjestelmän, joka vastaisi heidän tämän päivän tarpeita. Uudeksi ohjelmaksi valikoitui Tiima.

Aika monella yrityksellä oli Tiima käytössä. Heiltä saimme kuulla hyviä kokemuksia siitä, miten järjestelmä toimii. Niin sitten päädyimme lopulta siihen, että Tiima on hinta-laatusuhteeltaan paras ratkaisu meille.

Tero Nylund

Mirasys

Kankea järjestelmä vaihtui joustavaan ja monipuoliseen Tiimaan

Ennen Tiimaa Mirasysillä oli käytössä tekstiviestipohjainen työajanseurantajärjestelmä, joka ei ollut enää nykypäivää. Yritys halusi joustavamman järjestelmän, jota voisi käyttää sekä mobiililla että verkkoselaimella. Lisäksi ohjelman oli oltava käyttäjäystävällinen; sellainen, jota kaikki osaisivat käyttää. 

Vertailemalla markkinoilla olevia tuotteita sekä kyselemällä kokemuksia muista yrityksistä, uudeksi järjestelmäksi valikoitui Tiima.

Henkilöstön lomien seuranta on selkeää kaikille

Mirasys käyttää Tiimaa työajan leimauksiin sekä lomien ja poissaolojen hallintaan. Erityisesti lomien kirjaamisessa ja seurannassa Tiimasta on ollut paljon hyötyä.

“Nyt näemme selkeästi paljonko kenelläkin on lomia ja jokainen henkilö pystyy helposti tarkistamaan omat lomansa. Tätä mahdollisuutta ei aikaisemmassa järjestelmässä ollut ”, Tero kertoo. 

Tiima on myös nopeuttanut lomien raportointia. 

“Tiimassa lomat on helppo ilmoittaa palkanlaskentaan valmiilta raporttipohjalta. Vanhassa järjestelmässä teimme raportoinnin excelissä, jonne lomat täytettiin. Riippuen kuka ja kuinka moni exceliä käytti, se johti siihen, että lomat eivät välttämättä olleet aina ajantasalla.”

tahdet_ (1)
Kyllä suosittelisin Tiimaa myös muille organisaatioille. Tiima on käyttäjäystävällinen niin mobiilissa kuin verkossa. Järjestelmässä on paljon hyödyllisiä ominaisuuksia, joilla saa perustan kuntoon.

Tero Nylund

Mirasys

Valmiit raporttipohjat säästävät aikaa ja helpottavat raportointia

Teron mukaan Tiima on helpottanut ja nopeuttanut raportointia. Tiimassa on valmiiksi erilaisia raporttipohjia, jotka on helppo lähettää eteenpäin. 

“Raportoinnin ottaminen on helpottunut. Se säästää aikaa, kun on valmiit raporttipohjat, jotka voi vaan ladata ja lähettää suoraan esimerkiksi palkanlaskentaan.”

Tero myös kertoo, että Tiima on antanut enemmän mahdollisuuksia loppukäyttäjille vaikuttaa kirjauksiinsa. Jos joku esimerkiksi unohtaa leimata tuntinsa, hän pystyy itse korjaamaan asian suoraan järjestelmästä. Enää korjaukset eivät siis ole yhden henkilön takana.

Tiiman käyttöönotto eteni aikataulussa ja käyttäminen on helppoa

Tero kertoo, että Tiiman käyttöönottoprosessi meni aikataulullisesti nappiin. Prosessi kesti kaikkiaan noin kolme kuukautta ensimmäisestä toiminnallisuuspalaverista testikäyttöön ja lopulliseen siirtoon vanhasta järjestelmästä.

“Käyttöönottoprosessi meni jouhevasti ja aikataulullisesti. Kaikki asiat saatiin käytyä läpi.”

Myös Tiiman käyttö on sujunut vaivatta.

“Tiiman käyttö ei vaatinut hirveästi opettelua. Sitä pääsi käyttämään nopeasti ja pääsi hyvin jyvälle siitä, miten kaikki ominaisuudet toimivat. Myös mobiili toimii hyvin. Siellä oli muutama bugi jossain kohtaa, mutta Tiiman tiimi käsitteli ne asiallisesti.”

Lisäksi Tero kokee, että Tiimassa on paljon ominaisuuksia, joita he eivät Mirasysillä vielä käytä, mutta joita he voisivat hyvinkin tulevaisuudessa hyödyntää.